Ser sidan konstig ut? Prova att uppgradera din webbläsare.
Ladda ner Chrome här (https://www.google.se/chrome/browser/desktop/)
Ladda ner Internet Explorer här (https://www.microsoft.com/sv-se/download/internet-explorer.aspx)
X

Vår historia

Allt började med Bertil

Är laxar bra på att stärka relationer? Generellt alltså. Det tror jag, sa Bertil Börjesson och testade antagandet. Presentförpackad lax såldes till företag som i sin tur gav det till kunder och anställda kring jul.

Idén bar. Och flög. Eller snarare, simmade. Scandiafisk AB bildades och konceptet utvecklades. Laxarna flyttade in på ett gåvokort tillsammans med andra delikatesser, bland annat löjrom från Kalix. Bertil och hans kompanjon Per behövde snart ett större lager. De behövde också ett större kontor så att de kunde anställa personer som kunde mat, B2B-marknaden, sälj, kundservice och IT. I samma veva bytte bolaget namn till Delicard och dotterbolaget Delicard Oy, startades i Finland. Och allt tog fart. Ännu mer. Gåvokort med köksprodukter och annat som hörde till det dukade bordet lanserades. Och gillades.

Delicard blev snabbt ett varumärke som förknippades med julgåvor. Med tiden har det också blivit ett självklart val för alla tänkbara tillfällen när företag vill premiera eller peppa anställda, kunder eller de som en dag kan komma att bli kunder. Skälen till detta är främst två och de har vi samlat i vår tag line; Enkelt att ge. Härligt att få.

Hur som helst. Nyheterna har varit många, bland annat digitala gåvokort, nya leveransalternativ, fler och olika typer av gåvokort, utökat sortiment inom kategorier som till exempel upplevelser, fritid, elektronik och trädgård, specialanpassade lösningar med kundspecifika tryck och kuvert och möjligheter för både företag och mottagare att skänka till välgörenhet. Och mycket mer.

Idag tillhör vi Edenred Sweden som med olika tjänster och produkter hjälper företag att få glada, lojala och hälsosamma medarbetare. En bättre familj finns inte. Vi fortsätter att förbättra och förnya. Det betyder att vi behåller det som är bra och hittar nya alternativ där vi ser möjligheter till ett bättre erbjudande. Att vi, efter snart 40 år, fortfarande växer känns som ett härligt bevis på att vi väljer bra vägar. Det vill säga, vägar våra kunder tycker om att gå på. Och ja, laxarna är kvar. Så klart.

  • 1982
  • 1986
  • 1996
  • 2000
  • 2009
  • 2021

ORDER GIFTCARDS

REDEEM YOUR GIFTCARD

SHOPPING CART

Shopping Cart is empty.