Försäljningsvillkor

Allmänt

Delicard Group AB säljer en gåvokortstjänst till privatpersoner, företag och offentlig förvaltning i Sverige. För att handla hos oss måste du vara myndig. Vi reserverar oss för eventuella fel i artikelinformationen och förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor.

Delicard ingår i Edenred Sweden AB där även Edenred Lunchförmån, Edenred Friskvårdsbidrag och Edenred Elevkortet ingår.

Beställning

Gåvokort beställs på Delicards hemsida, alternativ via telefon eller mejl. En beställning via internet är genomförd när du erhållit en orderbekräftelse från oss.

Priser

Priserna på våra varor anges i svenska kronor. Priset anges exklusive moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna på hemsidan utan föregående avisering.

En fraktavgift tillkommer för att frakta korten till din leveransadress. Upp till 5 kort levereras med brev, fler än 5 kort skickas med Företagspaket.

Frakt

Korten levereras med posten, antingen som brev / A-post (5 kort eller färre) eller som paket /Företagspaket (över 5 kort).

Kunduppgifter

För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält vid kundregistreringen. Om vi inte har din mejladress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse. Varje gång du lägger en ny beställning hos oss ska du kontrollera att de angivna adressuppgifterna är aktuella.

Leveranssätt

Beskrivning av våra leveranssätt:

A-post (5 eller färre kort)

Försändelsen levereras till i din brevlåda. Om brevbäraren anser att den är för skrymmande lämnas den på Postens serviceställe, och du får en avi i brevlådan.

Företagspaket (fler än 5 kort)

Levereras till mottagande företag före kl.18.00, helgfri måndag till fredag. Om mottagaren ej varit anträffbar på angiven leveransadress aviseras godset och mottagaren får hämta paketet på det serviceställe som är kopplat till godset leveransadress. Om mottagaren inte hämtat paketet inom 14 dagar returneras det till avsändaren.

Paketspårning

Om dina kort skickas som Företagspaket får försändelsen ett kollinummer och kan spåras – kontakta oss så hjälper vi dig.

Leveranstid

Delicards gåvokort levereras inom 3 arbetsdagar från beställningsdatum. Om du har valt att få logo- eller hälsningstryck på dina gåvokort är leveranstiden 3 arbetsdagar efter godkänt korrektur.

Kontrollera din orderbekräftelse för leveransdatum.

Betalning och faktura

Företag och offentlig förvaltning faktureras, normalt med 15 dagars betalningstid. Fakturan skickas per mejl i pdf-format alternativt som eFaktura.

Om vi saknar din betalning skickar vi ut en påminnelse några dagar efter förfallodatum. Om betalning fortfarande inte inkommer skickas ärendet vidare för bevakning av en extern samarbetspartner. När vår samarbetspartner skickar ut påminnelse via post tillkommer en påminnelseavgift på 50 kr. Om du får en påminnelse via post ska den betalas till det konto som anges i påminnelsebrevet. Alternativ till fakturabetalning är kontokort eller Swish.

Dröjsmålsränta

Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta och påminnelseavgift. Betalning ska ske till det konto som anges på fakturan.

Kreditkontroll

Vi förbehåller oss rätten till sedvanlig kreditkontroll vid köp mot faktura.

Betalningsanmärkningar

Om du har betalningsanmärkningar kan du välja mellan att betala med kort, Swish eller förskottsbetalning (inte faktura).

Kortbetalning/Swish

Vi tar VISA, Mastercard/Eurocard, AMEX samt Swish (via Swedbank Pay).

Borttappad faktura

Om du har tappat bort din faktura går det bra att mejla till kundservice så skickar vi en kopia.

Returrätt

Gåvokort kan returneras under den giltighetstid som är angiven på korten. Vid returer utgår en kreditfaktura alternativt utbetalning av kortens värde.

Reklamation

Vid en eventuell reklamation ber vi dig kontakta oss, antingen per telefon 08-556 116 15, via kundservice.