Ser sidan konstig ut? Prova att uppgradera din webbläsare.
Ladda ner Chrome här (https://www.google.se/chrome/browser/desktop/)
Ladda ner Internet Explorer här (https://www.microsoft.com/sv-se/download/internet-explorer.aspx)
X

Lite finstilt som är bra att veta

Frågor och svar

Här hittar du svar på de flesta frågor som kan dyka upp. Klicka på frågan för att se svaret. Hittar du inte svaret på någon fråga, kontakta oss så hjälper vi dig!



  • Hur beställer jag mina Delicard?
    Gå in på Köp gåvokort eller ring oss på 08-556 116 15 så hjälper vi dig!
  • Hur betalar jag?
    Vi fakturerar alla aktiebolag, kommuner och landsting. Köper du gåvokorten som privatperson kan du välja att betala med kort eller Swish (beställ via hemsidan) eller genom att göra en förskottsbetalning (beställ via telefonen). 
  • Hur levereras korten till mig som köpare?
    Om du beställer fler än 5 kort kommer de till dig med Postens Företagspaket mellan 08.00 och 17.00. Då paketet ska kvitteras måste du alltid ange en gatuadress med tillhörande postnummer. Beställer du 5 kort eller färre gäller vanlig brevleverans och du använder då din vanliga postadress. Vill du att vi skickar ut gåvokorten direkt till dina mottagare använder du vår tjänst Presentservice (40 kr/kort) och väljer du e-Delicard kommer gåvokorten fram som mejl.

    Obs! Företagspaket levereras inte till privatadresser. Beställer du till en sådan hämtar du ut paketet på Postens närmaste utlämningsställe.
  • Kan jag returnera kort som blivit över?
    Absolut! Överblivna kort kan du returnera och bli krediterad för. Det datum som är tryckt på varje kort är sista datum för retur. Vill du ha nya kort med längre giltighetstid istället? Inga problem! Vi reserverar oss dock för eventuella prishöjningar som gör att vi då måste fakturera mellanskillnaden. Skicka in korten till Delicard Group AB, 105 40 Stockholm (gärna rek) och bifoga information om du önskar kreditfaktura eller nya kort. 
  • Vilket är minsta antal Delicard som jag måste köpa?
    1.
  • Hur länge gäller ett Delicard?
    Varje år i september släpper vi nya kort. Utgångsdatumet är då alltid 16 månader framåt, det vill säga sista januari år 2. Hur lång giltighetstiden är beror därför på när du köper dem. Du kan dock alltid returnera kort inom giltighetstiden och bli krediterad eller byta ut mot kort med längre giltighetstid. Utgångsdatumet är tryckt på korten.
  • Varför debiteras gåvofrakt?
    Klimatkompenserad gåvofrakt (79 kr/kort) är det belopp som du i förväg betalar för mottagarens leverans. Skälet till att beloppet redovisas separat är att det enligt Skatteverket inte ska ingå i gåvans värde och därmed inte är skattepliktigt.
  • Vilken skattegräns gäller för julgåva till anställd?
    500 kronor inklusive moms. Klimatkompenserad gåvofrakt (79 kr/kort) och andra extratjänster ska ej inkluderas.(Höjd skattegräns fr o m 2021)

  • Hur snabbt kan jag få mina Delicard?
    Papperskort tar 3 arbetsdagar, med tryck 3 arbetsdagar efter godkänt korrektur. Väljer du e-Delicard kan dina kort komma fram på minuten men du kan också bestämma vilken annan dag och tidpunkt som helst.
  • Går det att få en hälsning eller bild tryckt på kortet?
    Logga, bild eller hälsning – allt går att trycka! Om vi får material från dig vill vi gärna ha det i formatet eps eller högupplöst jpeg. Skickar du dina Delicard som mejl laddar du själv upp bilder och skriver in den hälsning du vill ha.
  • Kan jag bidra till välgörenhet genom Delicard?
    Absolut! Både du som köper och den som får kortet kan bidra. 
     
    När du beställer gåvokort kan du välja att lägga till 5 kronor per kort och då lägger vi lika mycket. 10 kronor per kort går då till Barncancerfonden och vi trycker också deras logotyp på dina gåvokort. 
     
    För den som får ett Delicard Unlimited eller Delicard Sense, finns möjligheten att skänka sin gåva vidare till Barnfonden.

  • Är utbudet på gåvokorten fast eller förändras det?
    Produktutbudet förnyas varje år. Vi försöker därefter att hålla det så fast som möjligt under året. I få fall kan en produkt ta slut och då ersätter vi den med något som är minst lika bra, fint, funktionellt, gott eller snyggt.

Kundvagn

Din kundvagn är tom.