Ser sidan konstig ut? Prova att uppgradera din webbläsare.
Ladda ner Chrome här (https://www.google.se/chrome/browser/desktop/)
Ladda ner Internet Explorer här (https://www.microsoft.com/sv-se/download/internet-explorer.aspx)

Vår historia

Bertil Börjesson hade en idé om att laxar kunde stärka relationer. Idén var bra. Inte bara då utan också nu, drygt tre årtionden senare. Visserligen har laxarna fått sällskap av andra delikatesser och även av en del köksprodukter, men grunden är densamma; att göra det enkelt för människor att visa uppskattning. Vi tror inte att varken mat eller vänlighet någonsin kommer att bli omodernt, så förhoppningen är att vi ska få fylla på vår historia
 

1982

Bertil Börjeson startar försäljning av presentförpackad rökt och gravad lax till företag under firmanamnet Scandiafisk.
 

1986

Scandiafisk AB bildas tillsammans med Per Lundgren. Arlanda delikatessbutik börjar sälja vår presentförpackade lax.
 

1988

Första versionen av gåvokort lanseras, vilket kunde lösas in på Åhléns 75 varuhus under en viss tidsperiod.
 

1992

Vi är ett av de första företagen som utnyttjar Postens hemkörning av företagspaket. Genom en egenutvecklad kylförpackning kan företaget nu leverera delikatesser till gåvomottagare i hela landet.
 

rosmarin.png1996

Varumärket Delicard har registrerats i Europa och företaget byter namn till Delicard AB eftersom gåvokorten står för huvuddelen av den totala försäljningen. Dotterbolaget Delicard Oy introducerar gåvokorten på den finska marknaden.
 

1998

Företaget erbjuder en hemsida där kunderna kan beställa och köpa gåvokort samt där gåvomottagarna kan lösa in sina Delicard. Tiden från beställning till leverans av gåvan har nu kortats ner till ca 48 tim.
 

2000

I maj lanseras det elektroniska gåvokortet, e-Delicard. Under året lanserades ytterligare tre nya gåvokort; Delicard Scandinavia, Dinner och Together. Delicard Magazine, en 80-sidig recept- och mattidning medföljer alla leveranser.
 

2002

Nya kundanpassade tjänster som exempelvis skräddarsydda kort och onlinelösningar erbjuds större kunder. Gåvomottagare kan välja bland fler produkter på hemsidan.
 
Delicard fick Postens logistikpris. I hård konkurrens med företag som IKEA, Bergman&Bewing och Clas Ohlsson, nådde Delicard en andraplats i Posten Sveriges tävling "Logistics Achievement Award". Diplomet är ett bevis på "en kreativ och effektiv logistiklösning av allra högsta klass".
 

2003

Lansering av gåvokortet Supreme, klassiska delikatesser med smakupplevelser i världsklass. Delicard Magazine utvecklas till en 120-sidig receptbok, Delicard Recept, levereras tillsammans med gåvorna.
 

2005

Edenred köper Delicard Group. Edenred, som uppfann Ticket Restaurant®, är världsledande inom förskottsbetalda tjänster och erbjuder lösningar som ökar människors välmående och förbättrar prestationerna inom organisationer.
 
Gåvokorten får sällskap av nyheten Delicard Deluxe, en trerätters middag för två. Delicards mat- och dryckesklubb Wine & Dine Club lanseras. Samarbeten med bland andra Vin & Sprit, Restaurangakademien och Paul Svensson, kökschef på Restaurang F12 i Stockholm, inleds.
 

2006

Vi flyttar till Liljeholmsstranden.
 

2007

Med fokus på märkesprodukter och servering presenterades Delicard det nya gåvokortet Delicard Dine&Design. Kortet finns i tre prisklasser, med 1, 2 eller 3 val. 
 
Nyutvecklad funktion gör det ännu lättare att skicka ett e-Delicard. Är det riktigt bråttom skickar man sina gåvokort via SMS.
 

2009

Delicard Summertime - nytt gåvokort. Personalgåvor under sommaren är en tradition som ökar hos svenska företag. 
 

2012

Vi breddar vårt sortiment med gåvokort innehållande olika upplevelser. Samarbetet sker med Upplevelsepresent. 
 
Delicard Unlimited lanseras - ett gåvokort där nästan hela sortimentet från övriga kort finns som val. Totalt cirka 50 produkter.
 

2013

Vi erbjuder ett helt nytt gåvokort, Delicard Home, som istället för mat- och köksprodukter innehåller till exempel tvålar, handdukar och trädgårdsredskap.




Kundvagn

Din kundvagn är tom.